نوشته شده توسط : الهه کلباسی

انواع چوب ها

 

 

چنار
چوبي سخت و راست تار، کم دوام، با قابليت ميخ خور خوب، در ساخت مبلمان و غربال، روکش سازي و همچنين ستون معابد و مساجد کاربرد دارد. پرداخت پذير و با برش بدون پودر. (کارهاي ظريف)


chenar

 

ملچ

چوبيبه رنگ قهواي مايل به قرمز است و گاهي اوقات رگه هاي سبز رنگي در آن ديده ميشود. چوبي درشت بافت، نيمه سخت و نيمه سنگين، نسبتا بادوام و در برابر ضربه بادوام ونسبت خمش مقاوم است. از اين چوب بيشتر در ساختمانهاي چوبي، ساخت مبلمان، روكش، قايق سازي، وسايل ورزشي، در و پنجيره و تخته لائي استفاده مي شود .

افرا : Maple

اين خانواده داراي گونه هاي مختلفي در ايران است از جمله ميتوان افراپلت، افرا شيردار و کيکم را نام برد. بزرگترين و فراوان ترين افراي ايران اپلت بانام علمي insigne Bosso و نام انگليسي Maple است.

اين گونه چوب درون نامشخص، چوبسفيد مايل به کرم با درخشندگي کم و بيش صدفي دارد. دواير ساليانه به دليل فشردگيچوب تابستانه در مقطع عرضي کاملا مشخص و در مقطع مماسي نقوش مواج و در مقطع عرضي نقوش رگه اي مانند ايجاد کرده است که پره هاي چوبي ظريف و قهوه اي رنگ و براق در دومقطع مختلف طولي به صورت لکه ها و دوک ها نمايان است. چوبي نيمه سنگين با پرداخت آسان و هم کشيدگي کم باعث شده تا در صنعت مبلمان و روکش گيري جايگاه ويژه اي داشته باشد.

چوبي به رنگ قهوه اي روشن تا تيره، درشت بافت و بادوام است. اين چوب نسبتاً نيمه سخت و نيمه سنگين تا سنگين است و در برابر سايش مقاومت زيادي دارد و بهترين چوب براي پاركت، ساخت مبلمان تهيه روكش، تراورس را آهن،مدل سازي است.

تبريزياين چوب به رنگ سفيد تا كرم روشن است واغلب لكه هاي سياه رنگ و يا قهوه اي دارد. چوبي است نسبتاً نرم، سبك كه دوام زيادي ندارد و كار با آن آسان است. براي ساخت كاغذ سازي، كبريت سازي، جعبه سازي، ادوات كشاورزي از آن استفاده مي شود.

ممرزچوبي ريز بافت به رنگ سفيد تاسفيد مايل به كرم و سخت و نيمه سنگين است . اين چوب در مقابل ضربه و سايش مقاومت دارد و در كاغذ سازي، تخته خرده چوب سازي، تخته فيبر، واگن سازي، دسته ابزار،چوبهاي تونلي از آن استفاده مي شود.

لطفا نظر بدهید



:: بازدید از این مطلب : 1987
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : 28 / 1 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی

با سلام .مدیریت محترم جناب اقای شرف دین از پیام شما سپاسگزارم .منتظر راهنمایی ها و راهکارهایتان هستم.



:: بازدید از این مطلب : 1704
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 / 1 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی

دانش آموزان عزیز

برای مشاهده نمونه سوالات ریاضی بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

http://www.asantools.ir/uploads/1334461641.docx
 



:: بازدید از این مطلب : 3691
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 / 1 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی

 

1- چیزی که به ما ایمان لا یزال می دهد و دل و پای ما را محکم می سازد قران است .
2- قران کتاب نور و معرفت و تقرب به خداست.
3-قران اساس اسلام و اساس هر حرکت و نهضت و بنای جدید انسانی است.
4-قران کریم ,یک اثر هنرمندانه است.
5-در سایه ی حاکمیت قران است که معرفت ,بصیرت و شجاعت در زندگی انسان معنا پیدا می کند و حیات واقعی را تحقق می بخشد
6- مسلمان وقتی که با قران اشناست مفاهیم اسلام را بی واسطه از خدا می شنود ,از وحی الهی بهره می برد ,ملت ما خدا را شکر کند که دارد با قران اشنا می شود .
7- زمانی که فرهنگ قران در تمام سطوح جامعه ما حاکم شود ان روز این جامعه در سراسر جهان نور افشانی می کند .
8-ملت ما که خواهان جامعهی اسلامی هستند ,باید اهداف خود را از قران بگیرند .
9- قران باید در همه ی فضای ذهنی و عملی جامعه ی اسلامی به طور کامل حضور یابد .
10-اگر معرفت قرانی در جامعه ای به وجود اید ,رکود ,جمود,رذایل اخلاقی , بی عدالتی و مشکلات دیگر از بین خواهد رفت .
11- امیدوارم ملت ما روز به روز به قران و حقایق قرانی نزدیکتر شود.
 
12- . . .
 
دانش آموزان عزیزم ! حالا نوبت شماست . جمله دوازدهم را شماها بنویسید . می تونید به بخش نظرات برین و جمله خودتون را به همراه اسمتون برای من بنویسید . برای سه نفری که بهترین جمله را در مورد عظمت قرآن برای من بنویسند امتیاز خوبی در نظر خواهم گرفت و بهترین جمله را هم در همین بخش با نام خود شما قرار خواهم داد .
 



:: بازدید از این مطلب : 2468
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 1 / 1 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی

فاطمه (علیها السلام) در نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار می‌باشد. این عقیده بر گرفته از مضامین احادیث نبوی است. این طایفه از احادیث، اگر چه از لحاظ لفظی دارای تفاوت هستند، اما دارای مضمونی واحد می‌باشند. در یکی از این گفتارها (که البته مورد اتفاق مسلمانان، اعم از شیعه و سنی است)، رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌فرمایند: "فاطمه سرور زنان جهانیان است". اگر چه بنابر نص آیه شریفه قرآن، حضرت مریم برگزیده زنان جهانیان معرفی گردیده و در نزد مسلمانان دارای مقامی بلند و عفت و پاکدامنی مثال‌زدنی می‌باشد و از زنان برتر جهان معرفی گشته است، اما او برگزیده‌ی زنان عصر خویش بوده است. ولی علو مقام حضرت زهرا (علیها السلام) تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نمی‌باشد و در تمامی اعصار جریان دارد. لذا است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در کلامی دیگر صراحتاً فاطمه (علیها السلام) را سرور زنان اولین و آخرین ذکر می‌نمایند. اما نکته‌ای دیگر نیز در این دو حدیث نبوی و احادیث مشابه دریافت می‌شود و آن اینست که اگر فاطمه (علیها السلام) برترین بانوی جهانیان است و در بین زنان از هر جهت، کسی دارای مقامی والاتر از او نیست، پس شناخت سراسر زندگانی و تمامی لحظات حیات او، از ارزش فوق العاده برخوردار می‌باشد. چرا که آدمی با دقت و تأمل در آن می‌تواند به عالیترین رتبه‌های روحانی نائل گردد. از سوی دیگر با مراجعه به قرآن کریم درمی‌یابیم که آیات متعددی در بیان شأن و مقام حضرتش نازل گردیده است که از آن جمله می‌توان به آیه‌ی تطهیر، آیه مباهله، آیات آغازین سوره دهر، سوره کوثر، آیه اعطای حق ذی القربی و... اشاره نمود که خود تأکیدی بر مقام عمیق آن حضرت در نزد خداوند است. این آیات با تکیه بر توفیق الهی، در مقالات دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ما در این قسمت به طور مختصر و با رعایت اختصار، به مطالعه شخصیت و زندگانی آن بزرگوار خواهیم پرداخت.



:: بازدید از این مطلب : 2484
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 / 1 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی

عکس هایی از دانش آموزان کلاس چهارم شکوفایی شرکت کننده در طرح جابر ابن حیان - بهمن ۱۳۹۰ 



:: بازدید از این مطلب : 41680
|
امتیاز مطلب : 118
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31
تاریخ انتشار : جمعه 30 / 1 / 1391 | نظرات ()